11 Mar 2013

AKAN DATANG : Vikingdom : The Blood Eclipse & PAKU


1. VIKINGDOM : The Blood Eclipse




Filem terbaru KRU, Vikingdom : The Blood Eclipse telahpun dilancarkan trailernya yang berdurasi satu minit itu seakan mengingatkan kita kepada trailer Hikayat Merong Mahawangsa. Filem yang menjalani pengambaran sepenuhnya di Malaysia ini dibintangi nama besar Domimic Purcell, Natasia Malthe, Craig Fairbrass, Jon Foo dan lain lain lagi.

Sinopsis :

Kisah bermula dengan kehadiran kapal-kapal Viking di Lindisfarne yang diketuai oleh Thor, untuk menawan tentera purbakala sebagai hamba mereka. Thor harus dihapuskan dan hanya seorang wira yang memiliki kuasa kebal yan boleh melawannya iaitu Eirick dari Jomberg. Eirick ialah seorang pemburu yang biasa dengan hidupan liar dan alam sekitar. Berita tentang serangan Thor disampaikan oleh Frey kepada Eirick untuk menghakang Thor daripada berjumpa dengan Horns of Odin dari Gate of Souls. Frey juga meminta Eirick mengetuai angkatan tentera Jomsberg Viking untuk menentang Thor yang bersekutu dengan Trondelag Kings.

Eirick diiringi oleh teman baiknya iaitu Sven dan Yang, hamba Cina berikrar sanggup mati demi Eirick. Pengembaraan mereka bermula dengan pencarian Horn of Odin dan kemudiannya menentang angkatan tentera pimpinan Thor.

TRAILER

2. PAKU


Feature filem berbahasa Melayu pertama Nusantara Seni Karya arahan P Ramessh yang dikhabarkan adalah kisah benar tragedi Highland Towers, namun ada adegan tertentu terpaksa juga diadakan untuk menghidupkan jalan cerita iaitu membabitkan babak di ranjang lakonan Johan dan pelakon baru, Aishah Alias serta Azad dan Diana. Filem arahan P Ramessh bersandarkan kepada skrip yang dikarang oleh penulis skrip dari Indonesia, Alexander yang berpengalaman luas dalam menulis skrip cerita seram di negaranya. Untuk menyesuaikan skrip itu mengikut acuan dan budaya negara ini, skrip itu diolah semula oleh Shahriza Mahmud. SUMBER dan SUMBER

TRAILER

1 comment:

Anonymous said...

seyes nak nngok citer PAKU!!