27 Mar 2018

Akan Datang: DILAN 1990



Setelah lebih dua bulan ditayangkan di pawagam-pawagam di Indonesia, filem romantis remaja, DILAN 1990 bakal menemui peminat-peminat filem di pawagam seluruh Malaysia bermula 29 Mac 2018 ini. Sehingga kini, filem Dilan 1990 telah ditonton lebih 6.2 juta penonton meletakkannya sebagai filem terlaris kedua dalam sejarah perfileman Indonesia.

DILAN 1990 diceritakan secara imbas-kembali (flashback) tentang percintaan dua remaja di Bandung pada tahun 1990. Milea (Vanesha Prescilla) dan Dilan (Iqbaal Ramadhan) bertemu sewaktu berada di sekolah menengah apabila Milea berpindah ke Bandung daripada Jakarta. Pertemuan yang bermula secara tidak sengaja itu merapatkan hubungan Milea dan Dilan untuk saling mengenali antara satu sama lain. Milea mula jatuh hati dengan cara Dilan dan menganggapnya seorang lelaki istimewa yang pemurah, bijak dan penyayang. Hubungan mesra Milea dan Dilan mula terganggu apabila kekasih Milea di Jakarta, Beni, datang bertemu Milea di Bandung untuk memujuknya agar kembali menyambung hubungan mereka. Keadaan menjadi lebih rumit apabila Dilan terlibat dalam pergaduhan dengan geng motor. Mampukah Milea dan Dilan pertahankan hubungan mereka dan terus bersatu? 

Nantikan filem terbitan Falcon Pictures edaran Early Bird Productions bermula 29 Mac 2018 ini di empat puluh pawagam terpilih seluruh Malaysia.


1 comment:

Anonymous said...

Great article.